Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Stropodach, pergola, PANELE..

Blog:  mariemil2018
Data dodania: 2018-08-06
wyślij wiadomość

Miała być pergola przez weekend.. niestety udało się tylko poprawić ogrodzenie i powalczyć z chwastami i innymi nieproszonymi roślinkami :) 


Co do pergoli, wg projektu trzy bale o szerokości 36 cm... i wadze ok. 120-140 kg... okazało się, że przetransportowanie ich na taras to nielada wyzwanie, w między czasie mój Tata doszedł do wniosku, że bez sensu takie wielkie bale.. będzie to strasznie opornie wyglądało, więc szybka decyzja i zmiana planów: oddajemy drewno do tartaku i przetną nam bale na pół. 

Wg projektu pergola powinna wyglądać tak:

Nam zależy ma bardziej nowoczesnym wyglądzie, drewno będzie pomalowane na czarny kolor. 

Aktualny termin na prace przy pergoli: podczas montażu okien :)

PŁASKI DACH

W międzyczasie ustaliliśmy, że płaski dach zrobimy jak już wstawią nam okna, żeby wiedzieć na jakiej wysokości będą wylewki. Na ten moment liczymy, że zmieścimy się w kwocie 5-6 tys. za całość:

Założenia:

Stropodach o powierzchni ok 80m2.

Styropian, zaczynamy od 30 cm i spadek 2% na każdy metr (w sumie jest ich 7) więc wyjdzie spadek jakieś 5cm. 

2 warstwy papy

Szlichta, czyli beton B15

na wierzch planujemy membranę i na to sztuczną trawę :) 


Plan na 2 kolejne tygodnie:

- ogarniamy wodę! dzisiaj składamy wniosek o warunki przyłączenia 

- poprawiamy kominy, ten na płaskim dachu obkładamy czarnym klinkierem. jakieś rady? myśleliśmy o dziurawce, mój Tata mówi, że w zupełności nam wystarczy, tym bardziej, że będzie jeszcze poprawiony i obłożony betonem komórkowym i dopiero na to klinkier

- przesuwamy ścianę w łazience na dole - doszliśmy do wniosku, że lepiej to teraz poprawić, niż potem żałować, ekipa zrobiła wg projektu, nie zdążyliśmy ich poprosić, żeby kosztem pokoju gościnnego poszerzyli dolną łazienkę.., a że planujemy tam również walk-in prysznic - fajnie by było żeby jednak było szerzej :) tym bardziej, że w pokoju gościnnym będzie tylko rozkładana kanapa i biurko

-przyjeżdża gościu od rekuperacji i poprawia otwory w stropie, w czasie budowy było wszystko na szybko - teraz trzeba zweryfikować, poza tym, wcześniej planowana była rekuperacja w wylewkach, okazało się, że wylewki będziemy mieć bardzo niskie więc nie zmieści się w nich i podłogówka i reku - więc na dole wszędzie sufity podwieszane i tam też wylądują rury od rekuperacji

no i czekamy cały czas na okna, powinny być pod koniec sierpnia - na początku września.

PANELE

Wczoraj zrobiliśmy mały rajd po sklepach, oglądaliśmy głownie panele. Wpadło nam parę kolorów w Komforcie, coś wybierzemy, na ten moment Egger albo Qucik-step, Dąb arlingotn.. dąb naturalny.. dąb piaskowy... coś pomiędzy. Bardzo dobra cena była za dąb Sherwood (fuga 4stronna, ac5, 38 zł/m2) ale w świetle dziennym jest chyba trochę za jasny..

Założenia:

Panele po całości na piętrze - oprócz łazienki - a więc jakieś 52 m2

Ogrzewanie podłogowe

Fuga czterostronna

Klasa ścieralności: AC4 lub AC5

Odcień ciepły 

Kolorystycznie musi pasować do:

A) drewnianych trepów na schodach - drzewo jesion już w tartaku :)

b) zabudowy z forniru albo płyt mdf

c) wyspy kuchennej

d) naszego wymarzonego stołu, który od 2 lat jest na naszej liście must have :)



Tak, wiem, że to przecież piętro i nie musi idealnie pasować do rzeczy, które będą na parterze, ale taka już jestem :) nudna i spójna. Nasz dom będzie przeraźliwie nudny... szarości, beton, stalowe konstrukcje malowane na czarno, antracytowe okna, drewno, biel i jak najmniej bibelotów !!!! i chyba to by było na tyle :) 



3Komentarze
hk-46  
Data dodania: 2018-08-07 10:01:32
no to mamy ten sam nudny gust ;) u mnie bedzie podobnie, choć mąż jszcze walczy o kolory... :D całkiem fajny ten dąb Sherwood! ja się nwet jeszcz nie wybieram na rozeznanie bo milion razy zdąże zmienić zdanie. za duży wybór, pójdę jak już trzeba będzie kupować :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-08-07 11:04:34
i to jest najlepszy sposób! Ja też zapowiedziałam, że jak będziemy musieli kupić to jedziemy wybieramy i od razu kupujemy.. im więcej oglądania i zastanawiania się - tym gorzej :)
odpowiedz
Odpowiedź do hk-46
Data dodania: 2019-09-03 18:03:44
Witaj tez zastanawiamy sie nad panelami dab sherwood. Stalam nad nimi w sklepie chyba z pol godziny ale teraz za nic nie pamietam czy byly one raczej matowe czy z polyskiem? Jestesmy za granica i nie many teraz jak ich zobaczyc a musze sie wkoncu zdecydowac i cos zamowic przez internet. Pozdrawiam
odpowiedz

Panele fotowoltaiczne.

Blog:  mariemil2018
Data dodania: 2018-07-31
wyślij wiadomość

Inwestor usilnie namawia mnie na fotowoltanikę, a chociaż na przygotowanie elektryki pod to. Panele mielibyśmy na płaskim dachu, na którym non stop grzeje ostro, pod spodem jest kotłownia, więc chyba dużych manewrów i inwestycji finansowych na tym etapie byśmy nie ponieśli, a zawsze w przyszłości, jak nie będzie to robić z kasą (hahahahahah :D) można by takie panele zainstalować i prąd który wytworzą używać chociażby do podgrzania wody. 


Co myślicie?

Macie u siebie, planujecie? Inwestor mówi, że to wydatek ok. 10.000-20.000 zł - trochę nie chce mi się wierzyć, ale nigdy tym tematem się nie interesowałam. 

Czekam na Wasze opinie, rady :) 




PS.

Widzę, że w IKEA można kupić taką instalację, może ktoś się dowiadywał u nich, jak to wygląda? Może ktoś skorzystał z oferty? 



21Komentarze
Data dodania: 2018-07-31 09:13:29
My mamy taką instalację fotowoltaiczną, też się długo zastanawialiśmy bo to jednak duży wydatek ale nie żałujemy, jeszcze nie mieszkamy, ale codziennie sprawdzamy produkcję prądu. Już wiemy że za prąd będziemy płacić o wiele wiele mniej, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. Koszt niestety duży 12 paneli 15tyś. Ale jest swój prąd ze słońca ☺
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-31 09:28:38
a gdzie kupiliście, korzystaliście z usług jakieś firmy?
odpowiedz
Odpowiedź do mojeendo
Data dodania: 2018-07-31 09:46:14
Tak lokalna firma
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2018-07-31 09:37:21
Na zdjęciu i we wpisie jest mowa nie o fotowoltaice a o kolektorach słonecznych...
odpowiedz
Odpowiedź do mojeendo
Data dodania: 2018-07-31 10:08:34
Kolektory słoneczne a panele fotowoltaiczne to co innego, Pani napisała o produkcji prądu który można by użyć w przyszłości m.in.do podgrzewania wody więc do tego służy fotowoltaika.
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
hk-46  
Data dodania: 2018-07-31 10:29:43
warto sprawdzić czy w waszej gminie nie ma dofinansowania bo swego czasu sporo gmin miało taki program.
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-31 11:06:41
no właśnie póki co - zakończono projekty o dofinansowanie. ale będę się dowiadywać.
odpowiedz
Odpowiedź do hk-46
Data dodania: 2018-07-31 11:29:01
Też marzę o takowych ale jak za prąd za dwa miesiące płacę około 300zł( a w domu wszystko na prąd) to poniesienie 15tys. kiedy by się zwróciło? Właśnie policzyłam, że po 4 latach z kawałkiem. Ciekawe jaki jest koszt utrzymania tych paneli?
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-31 12:06:48
Fakt koszt duży, ale nawet jeśli inwestycja zwróci mi się po ok.8 latach, a mam zamiar mieszkać lat dużo więcej 😉 gwarancja na nie jest chyba 25 lat jeśli dobrze pamiętam to i tak się opłaca. Zawsze jeden rachunek mniej do płacenia a tak jak piszesz w domu wszystko na prąd. Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji to jest to bezobsługowe, nic nie trzeba wymieniać, jedyne koszty jakie mogą wystąpić to te związane z awariami tak jak w każdym sprzęcie.
odpowiedz
Odpowiedź do nicolka2004
Data dodania: 2018-07-31 11:45:54
My się zastanawialiśmy i nad kolektorami słonecznymi i instalacją fotowoltaiczną. I jedno i drugie można wykorzystać do grzania wody (np. grzałką elektryczna zasilaną przez prąd z paneli). Panele fotowoltaiczne są lekkie, nie obciążają dachu, nie potrzebują pomp, nie trzeba prowadzić rurek w ścianach itd. Mniej rzeczy może się zepsuć niż w solarach :) Cenowo wygląda to tak, jak mówił inwestor. Wszystko zależy od mocy i dodatków. Co do oszczędności to jestem sceptyczny. Po kilkunastu latach będzie trzeba wymienić panele. Ale uniezależnia to w dużym stopniu od cen prądu. I daje poczucie bezpieczeństwa, w przypadku awarii na sieci (przy falowniku hybrydowym). Najlepiej wysłać zapytanie ofertowe do okolicznych wykonawców. Robić nie musicie, a dużo się dowiecie :) Jeżeli będziemy robić cokolwiek, to będzie to fotowoltaika. Na razie nie robimy nic - zostawiamy tylko przepusty (rurki) na kable i miejsce na urządzenia (falownik, inwerter/akumulator). Nie jest to u nas pierwsza potrzeba :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-31 13:17:29
to już wiem, że u nas jakby co to fotowoltaika!
odpowiedz
Odpowiedź do nakedpenguin
Data dodania: 2018-07-31 12:30:12
Mamy taką instalację od roku, używamy od roku i polecamy :)
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-31 13:49:24
nie ma żadnych problemów w użytkowaniu?
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonagienia
Data dodania: 2018-08-20 21:44:10
Nie :)
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
viking2  
Data dodania: 2018-08-07 12:44:24
Przygotowaliśmy instalację pod panele. Będziemy czekać na dofinansowanie z gminy o które mam pytać końcem roku. Aż tak nam nie zależy bo ogrzewamy budynek gazem, mamy reku z WM, ale gdyby udało się wykonać instalację z dofinansowaniem to byłoby extra.
odpowiedz
Data dodania: 2018-08-07 12:58:38
u nas też i wm z rekuperacją, ale zawsze dobrze mieć inną alternatywę i chociaż trochę oszczędności ;)
odpowiedz
Odpowiedź do viking2
viking2  
Data dodania: 2018-08-07 13:23:59
Dokładnie, dlatego my przygotowaliśmy chociaż instalację. Z biegiem czasu panele będą coraz tańsza bo stają się coraz bardziej powszechne.
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2018-08-07 14:17:38
a jaką instalację przygotowaliście? co konkretnie?
odpowiedz
Odpowiedź do viking2
viking2  
Data dodania: 2018-08-07 14:47:54
instalację elektryczną tzn przepusty na etapie budowy i wykonywania instalacji elektrycznej
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
osiekowiczmichal
Data dodania: 2018-08-20 17:11:55
ja mam . instalacja 3 kW inwerter 3 fazowy. koszt 13000 z dofinansowaniem niby.. instalacja 3 kW produkuje 3000 kWh rocznie- instalacja 3 kW produkuje 2,4 kW mocy chwilowej a 3000 kWh rocznie. nam zajęło to rok i 2 dni. panele kłaść na dachu nie na płasko przecież muszą być kładzione na kącie 38 stopni. instalacja zwraca się w 9 lat. 3000*0,62 gr *0,85= 1581 pl na rok, co miesięcznie daje zmniejszenie rachunku o 131 pln. przez dom idą tylko 2 kabelki wiec nie trzeba szykować potem inweter przy bezpiecznikach.
odpowiedz
kubek  
Data dodania: 2019-10-22 16:30:10
Panele fotowoltaiczne
Ja zgłosiłem się do firmy PV Projekt, która została mi polecona przez brata. Panowie przesympatyczni, ceny mają przystępne a do tego instalacja zamontowana naprawdę profesjonalnie
odpowiedz

Przyłącze wody.

Blog:  mariemil2018
Data dodania: 2018-07-25
wyślij wiadomość

W związku z planowanymi tynkami jeszcze w tym roku.. musimy ogarnąć temat przyłącza wody.


Jakieś pomocne rady, jak to ogarnąć w miarę sprytnie , sprawnie, szybko i niedrogo?

Jakich kosztów możemy się spodziewać?

2Komentarze
Data dodania: 2018-07-25 14:52:24
co do kosztów to u nas 2600 zł ok 30 mb rura gminna leci przez naszą działkę. Po naszej stronie było zjawić się z protokołem i podpisać umowę, wszystko trwało 1 dzień.
odpowiedz
hk-46  
Data dodania: 2018-07-25 14:53:14
szybko i sprytnie - własna studnia ;) czy niedrogo to już zależy od głębokości. inne rozwiązania to podpięcie się do wodociągów a tu już zależy od lokalizacji, bliskości linii i łaski urzędników
odpowiedz

Tynki cd

Blog:  mariemil2018
Data dodania: 2018-07-24
wyślij wiadomość

Na tapecie tynki... zamarzyło się nam zrobić je jeszcze w tym roku i cały czas ostro na ich temat dyskutujemy. Wczoraj mierzyliśmy ściany wyszło nam 460 m2 bez sufitów... Cały czas zastanawiamy się czy tynkować sufity, czy nie lepiej w ślad za http://hk-46.mojabudowa.pl/ wszędzie zrobić podwieszane sufity. Mój Tata to złota rączka, zna się na budowlance i wykończeniach, więc moglobyśy go wykorzystać w tym celu. Myślę, że oszczędność byłaby znacząca.


Co do tynków, chcemy tynki gipsowe maszynowe: Knauf Diamant. Zbieramy, póki co oferty. 

Lepiej rozliczać się z Wykonawcą: robota + materiał nasz, czy lepiej robota+materiał po stronie Wykonawcy?

Ile grubości tynku mniej więcej u was wyszło? 

I najważniejsze pytanie, czy woda jest konieczna, w sensie... Czy damy radę ze zbiornikiem wody, czy musimy kombinować coś innego? Przyłączami chcielibyśmy zająć się dopiero zimą-na wiosnę. 




2Komentarze
Data dodania: 2018-07-24 15:43:32
co do rozliczeń czy materiał wasz czy po stronie podwykonawcy to zależy czy rozliczy wam z 8% vat-em bo wtedy na materiale możecie zaoszczędzić 15% (podwykonawcy nie lubią tego robić bo im wtedy wychodzi vat z US do zwrotu i kontrola ze skarbówki murowana) w przeciwnym wypadku to ja bym brała na siebie. U nas grubość diamant wyszła ok 1,5 cm. Co do wody to specjalnie przyspieszaliśmy przyłącze wody bo bezpośrednio rurą do maszyny tynkarskiej się łączyli z kranem, czy można inaczej to nie pytałam. Ja sufity normalnie tynkowałam zwykłym gipsem (diamant nie może być na sufit) bo nie podobają mi się te pęknięcia na g-k no i nie wiem czy za parę lat nie zmienię położenia żyrandoli albo mi się coś nie odwidzi.
odpowiedz
hk-46  
Data dodania: 2018-07-24 19:40:31
Co do tynków to chyba zależy od ofert, akurat nam się udało znaleźć taką gdzie nie zdzierali na materiale więcej niż sami musielibyśmy zapłacić, wiec braliśmy robocizna+materiał. Oby się udało znaleźć ekipę jeszcze na ten rok! Trzymam kciuki :)
odpowiedz

Ubezpieczenie budowy

Blog:  mariemil2018
Data dodania: 2018-07-20
wyślij wiadomość

Wielkimi krokami zbliża się termin montażu okien. 

Bezpośrednio po, chcielibyśmy ubezpieczyć budowę na wypadek szkód. 

Czy możecie polecić ubezpieczyciela? Na jakie ubezpieczenie Wy się zdecydowaliście?

2Komentarze
Data dodania: 2018-07-20 09:57:22
My ubezpieczyliśmy w Alianz nazywa się to dom w budowie i co roku podnosimy wartość ubezpieczenia. Składkę płacimy coś około 300 złoty a wartość budowy to 350tyś. Ale teraz większość ubezpieczycieli ma taką opcję w ofercie,trzeba popytać
odpowiedz
Data dodania: 2018-07-20 10:55:59
ubezpieczenie
Sąsiadka mnie ubezpiecza i poleciła mi Wartę. Najważniejsze, żeby wziąć tzw. all risk, bo ma najszerszy zakres. Ja mam ubez. bryłę od zniszczeń/uszkodzeń, + kradzież (wszystko co jest zamknięte na budowie, włącznie z zamontowanymi i niezamontowanymi materiałami budowlanymi. Wyceniłam budowę o ile pamiętam na 300tys. +kradzież chyba na 15.000. Koszt ubez.350zł na rok. W tym uzez. można łatwo zawrzeć aneks i zmienić ubezp. budowy na ubezp. domu
odpowiedz
mariemil2018
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 320786
Komentarzy: 2097
Obserwują: 320
On-line: 9
Wpisów: 224 Galeria zdjęć: 775
Projekt NEO II G1 ENERGO
BUDYNEK- dom bliźniak , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Warszawa
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 listopad
2020 marzec
2020 luty
2020 styczeń
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2017 listopad
2017 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników